Partnerstvo

Výmenný pobyt v Augsburgu v šk.roku 2022/2023

Nezabudnuteľné zážitky, veselé príhody, nové priateľstvá, príjemné chvíle a množstvo spomienok 🙂

To sú slová, ktoré opisujú naše pocity po výmennom pobyte v Augsburgu, ktorý žiaci nášho gymnázia absolvovali v školskom roku 2022/2023.

DEŇ 1.- Naše dobrodružstvo sa začalo 12. júna stretnutím skupiny slovenkých žiakov na železničnej stanici v Košiciach. Nasledovala dlhá, únavná a takmer 12-hodinová cesta vlakom. Prvou zastávkou bola Viedeň, nasledoval Mníchov až sme nakoniec vystúpili v Augsburgu, kde nás privítali naši výmenní partneri z Nemecka spolu s ich rodičmi.

DEŇ 2. (Augsburg)- Tento deň sme začali spoločnými raňajkami v škole. Milými slovami nás privítal riaditeľ partnerskej školy a pokračovali sme prehliadkou nielen gymnázia, ale taktiež samotného mesta Augsburg. Uchvátili nás unikátne historické budovy, zaujímavé miesta, ale aj príjemná atmosféra ulíc.

DEŇ 3. (Alpseewelt)- V stredu sme sa vlakom presunuli k nemeckej časti Álp. Tam nás čakala vyčerpávajúca, no zvládnuteľná túra k horskej chate Bärenfalle, ktorá leží vo výške 1100 m.n.m. Po tomto výstupe sme si obklopení dychberúcou krásou prírody užívali spoločné chvíle. Keďže toto miesto je známe predovštekým jednou z najdlhších bobových dráh v Nemecku, cesta dole bola omnoho zábavnejšia.

DEŇ 4. (Skylinepark)- Tak ako po ostatné dni, sme aj vo štvrtok boli súčasťou vyučovacej hodiny na Peutiger Gymnasium. Prekvapili nás nielen moderné technológie a spôsoby výučby, ale taktiež množstvo žiakov v triedach a ich aktívny prístup k vzdelávaniu. Následne sme sa vlakom presunuli k mestu Bad Wörrishofen, kde sa nachádza najväčší zábavný park v Bavorsku. Ten nám ponúkol širokú škálu atrakcií a množstvo zábavy.

DEŇ 5. (Mníchov)- V piatok bola na programe prehliadka mesta Mníchov. Našou prvou zastávkou bol zámok Nymphenburg. Následne sme sa metrom presunuli do centra mesta, kde sme videli historickú radnicu a taktiež známy Marienkirche. Po obednej pauze smerovali naše kroky do (komplexu) BMW Welt, odkiaľ sme spozorovali aj slávny Olympijský štadión a Fernsehturm. Napriek nabitému a vyčerpávajúcemu programu sme vďační, že sme mohli okúsiť krásu tohto neobyčajného mesta.

DEŇ 6.- O tento deň sa postarali naši výmenní partneri, a tak mal každý z nás na programe niečo iné. Či už to bol deň strávený pri jazere, v Alpách, v múzeu alebo len tak v pohodlí domova u nášho výmenného partnera.

DEŇ 7.- Tento deň pre nás znamenal zakončenie nášho týždňového pobytu v Nemecku. Lúčenie a cesta domov boli náročné, avšak máme množstvo zážitkov, ktoré sú neopísateľné a nenahraditeľné. Počuť o niečom a zažiť to je obrovský rozdiel. A tak všetkých povzbudzujeme k tomu, aby spoznávali svet, nových ľudí, rozširovali si svoje obzory a v neposlednom rade cestovali 🙂